Calls
RESOLUTION OF THE GENERAL DIRECTORATE OF FUNCAS DETERMINING AID ALLOCATED TO RESEARCH IN FINANCIAL EDUCATION FROM THE 2020 CALL
At the proposal of the Evaluation Committee, the beneficiary projects selected in the 2nd Funcas Call for applications for Research Grants in Financial Education 2020 are as follows:
1. Financial education in Spain: An outstanding issue?
Principal Investigator, Oscar David Marcerano Gutiérrez
(University of Malaga)
7,000 euros
2. Evaluation and improvement of the training in financial education for university students: training for life
Principal Investigator, Inmaculada Domínguez Fabián
(University of Extremadura)
7,000 euros
3. Financial education and women’s empowerment: an Impact Analysis
Principal Investigator, Beatriz Fernández Olit
(University of Alcalá de Henares)
7,000 euros
4. The concept of planning in financial education: the key to the vault of financial health
Principal Investigator, Yolanda Blasco Martel
(University of Barcelona)
7,000 euros
Madrid, 31 July 2020
Carlos Ocaña Pérez de Tudela
Managing Director of Funcas
RESOLUTION OF THE FUNCAS GENERAL DIRECTORATE BY WHICH THE GRANTING OF AID TO FINANCIAL EDUCATION RESEARCH IS DETERMINED
As proposed by the Evaluation Committee, the projects selected as beneficiaries of the First Call for Research Grants in Financial Education of Funcas are the following ones:
1. Educación financiera del emprendedor, innovación y formalización de sistemas de control de gestión: implicaciones en el rendimiento de empresas incubadas.
Main investigator, Ernesto López-Valeiras Sampedro (Universidad de Vigo)
2. Evaluación experimental del impacto de metodologías alternativas de educación financiera sobre el riesgo en las decisiones financieras de los estudiantes universitarios.
Main Investigators, María José González López y Manuel Salas Velasco (Universidad de Granada)
3. ¿Puede la educación financiera reducir el comportamiento irracional en los mercados financieros?
Main investigator, Íñigo Iturbe-Ormaeche Cortajarena (Universidad de Alicante)
4. El impacto del tiempo de clase dedicado a distintas materias en la escuela sobre las competencias financieras de los jóvenes.
Main investigator, Anna Sanz de Galdeano (Universidad de Alicante de IZA)
5. Habilidades financieras y comportamiento económico de la población. Un análisis de impacto a partir de la Encuesta de Competencias Financieras.
Main investigator, María Jesús Mancebón Torrubia (Universidad de Zaragoza)
Madrid, December 21, 2018